Han går nu i sin tredje skole, noget jeg aldrig ville have troede, at en af mine børn skulle udsættes for, men manglende pædagogisk indsigt i min drengs karakter, tvang os at flytte han på en foreløbig skole, mens vi ventede på at hans nuværende skole skulle starte - den åbende sine døre for elever i 2012.

Dette mønster er ikke ukendt for jer, der kender til hypersensitive børn. Dette er også det der gør, at mange hypersensitive børn bliver tavse og asociale. I skoleregi har de ofte alle svarene, men rækker ikke hånden op, for tænk hvis svaret ikke var korrekt. De opsøger måske ikke klassekammeraterne, fordi de kunne risikere at blive afvist.
Jeg blev så glad over at høre, at min dreng blev fremhævet som den mest aktive i klassen, en man altid kunne stole på havde sin hånd oppe når læreren spurgte om noget på klassen. Og at høre, at andre gerne vil samarbejde med ham, og at det ofte er ham, der spørger som en eller anden vil samarbejde med ham - noget mange hypersensitive børn kæmper med.
For 3-4 år siden havde jeg ikke turde håbe på, at han ville komme til at fungere så godt i en stor klasse (de er 24 elever, og det er den hidtil største klasse han har gået i), en klasse med både 6. og 7. klasses elever, hvor han er blandt de yngste børn.
Vi er så stolte af vores søde, kærlige, hårdtarbejdende, sociale og glade dreng.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar