onsdag den 30. juli 2008

Jeg vil på et kunstmuseum

"Mor, hvornår kan vi komme på et kunstmuseum?" spurgte Jonathan mig for et par uger siden. Jeg tænkte, hvad vil en 6 årig dog på et kunstmuseum, men har spurgte så igen i sidste uge da vi var i KBH. Heldigvis opdagede vi da vi var oppe i Rundertårn at de havde en kunstudstilling i bygningen som vi kunne komme ind på. Det var en udstilling med kunstværker af afrikanske kunstnere. Malerierne var spændende og farvestrålende så de fangede indtil mine drenge opdagede at der var forskellige spændende skulpturer alle lavet af maskingevær og pistoler, DET VAR SAGER for drenge på 6 og 9. Skulpturerne blev nøje studeret og drengene opdagede små detaljer, ting de genkendte fra gevær de havde set.

Jeg undrer mig ikke længere når Jonathan spørger: "Mor hvornår skal vi på kunstmuseum"

Ingen kommentarer: