lørdag den 8. august 2009

Så gik den sommerferie

Om bare to dage er jeg tilbage på arbejdsmarkedet. Jeg glæder mig og jeg glæder mig ikke. Jeg stortrives her hjemme, elsker at have tid til at bare VÆRE, tid til at NYDE, tid til at FØLE EFTER. Jeg tror jeg ville elske at være en hjemmegående husmor. Men jeg ved ikke om jeg ville være nogen god hjemmegående husmor.
Men 6 uger uden stress og jag, seks uger uden at skulle nå ud af døren til en bestemt tid, sels uger med langsom morgenmad, seks uger med tid til at mærke efter hvad jeg gider og vil i dag DET har jeg nydt.
Formår jeg så når sommeren er over og dagligdagen begynder at medbringe noget af dette? Det håber jeg, planen var jo at skære lidt ned på arbejdet, men min aktivitetsplan siger at jeg er ansat i en 95% stilling, det er vist ikke meget 'at gå ned i tid' over det.

Jeg ved at for den almindelige udearbejdende kvinde lyder jeg nok doven og alt for lidt karriere-orienteret. Men jeg må sige at lige for tiden føler jeg, at jeg har opnået det jeg vil med min karriere. Jeg har verdens bedste klasse. Jeg har nogle suveræne opgaver i min dagligdag, jeg har tre store og gode ansvarsområder på skolen. Og jeg har det fint med ikke at stræbe efter mere, fint med ikke at skulle GØRE, jeg vil gerne ned på et plan hvor der er tid til at VÆRE frem for at GØRE.

Men nu har jeg et år til at bestemme om jeg skal frasige mig en af de helt store ansvarsposter i mit job. Jeg sagde et stort ansvarsområde sidste år, og jeg tror jeg er klar til næste skridt.

Denne sommer med at VÆRE og ikke GØRE har indeholdt mange værdifulde oplevelser.

Vi fire mennesker i dette hus har været sammen 24 timer i døgnet hele sommeren og har NYDT hinandens selskab. Vi har planlagt og haft to lejre ved Hirtshalsområdet, og vi følte at Gud var med os. Vi har haft besøg af to af mine søstre tre dage.

I morgen begynder vores hjemmemenighed igen, så huset skal lige shines lidt op indvendigt. Og på mandag går det løs igen, med vækkeur, hurtig morgenmad, kørsel, arbejde, kalender, aftaler og hvad der ellers hører med til at være udearbejdede mor.

Ingen kommentarer: