søndag den 24. maj 2009

Intet nyt er godt nyt


I tirsdags kom mine forældre for at fejre Jonathans fødselsdag sammen med ham. I dag tog min far hjem, mens jeg får lov til at beholde min mor nogle ekstra dage.

Jeg er heldig sådan at få besøg af dem helt udenfor sæson.

De var med mig på arbejde i onsdags, hvor mor underviste 4. klasse i at male, hun underviste i 3 timer, lærte min klasse hvorfor en baggrund var vigtig på et maleri og lærte dem at skabe dybde, og blande farver. Min far var på besøg i både 3. og 4. klasse, og fortalte om sin meget anderledes barndom på Færøerne: Om hvordan det var at vokse op uden elektrisitet og i en skole hvor al undervisning foregik på dansk selv om alle var færinge. Om det at gå 4-6 km for at komme i skole. Og mange andre ting. Børnene slugte alt og især en pige var helt forundret og spurgte gentagne gange: "Hvordan kunne man leve?"

Torsdag stod i fødselsdagens tegn. Først børnefødselsdag i 3-4 timer, så et par timers pause, dernæst et hold voksne venner til fødselsdag. Vældig hyggelig dag. Men jeg var træt når det hele var overstået, selv om min mor tog det største læs af arbejdet.

Fredag var Jonathans rigtige fødselsDAG, så formiddagen gik med hygge og gave oppakning. Min mor og jeg smuttede i byen. Og så var vi alle inviteret ud at spise sammen med mor og far.

Lørdag, igen gæster. Hyggeligt samvær.

Nu hedder det snart ikke mere søndag, men det betyder ikke at denne dag bare gik. Nej, Leif serverede amerikanske pandekager med æg og bacon for mor og far, før han kørte far til toget. Vi havde brødsbrydelse om eftermiddagen her hjemme. Vi var kun fem voksne i dag, men det var godt og givende som altid.

Så her har I årsagen til at der absolut INTET er sket her på siden den sidste uges tid.

Ingen kommentarer: