lørdag den 16. august 2008

Der må ske nogle ændringer

Så er dagligdagen begyndt med alle dens glæder og sorger.

Jeg plejer at være spændt på at et nyt skoleår skal starte, plejer at have brugt den sidste uge af ferien på at finplanlægge og stukturere min undervisning, men ikke i år...og det har jeg gjort med GOD samvittighed. Tasken har fået lov til at stå og samle støv hele sommeren, og det har været godt og tiltrængt.

Men ikke desdogmindre kommer dagligdagen så mere som et chok end den plejer. Jeg har været totalt smadret hver dag jeg er kommet hjem fra arbejde, har lagt mig på sofaen for at se lidt OL og tvunget mig til IKKE at tage mig en lur. Børnene er kommet i seng kl. 20 og 20.30 -i år får Samuel lov til at være en halv time længere oppe og det har ikke været helt uden problemer, idet Jonathan har svært ved at sove uden sin storebror ved sin side.

Lektierne er så blevet lavet efter kl. 21 og dem som kender mig ved at det betyder at min hjerne ikke køre i fulde omdrejninger. Jeg er sjældent kommet i seng før kl. 23 da jeg ynder at lægge drengenes tøj frem til næste dag, før jeg går i seng samt at lave deres madpakker og checke at de har fået pakket deres taske.
Leif arbejder i Hadsten så han kører hjemme fra allerede kl. 7 så vi står op kl 6. Syv timers søvn den første arbejdsuge er bare ikke nok for mig.

Jeg har for det meste nok energi mens jer er på arbejde, det er straks værre med energien når jeg kommer hjem.

Så næste uge står på: Sengetid kl. 22 indtil jeg orker at være levende her hjemme.

Ingen kommentarer: