lørdag den 20. juni 2009

Læseferien er begyndt

I torsdags var jeg med drengene på Randers Hovedbibliotek. Vi havde en del bøger som var to dage overskredet tiden. Jeg havde i min dumhed troet, at vi bare skulle aflevere, men mine drenge kan ikke komme ind i bibliotek uden at låne mindst samme mængde, og gerne flere bøger end de lige har afleveret. Og sådan blev det også denne gang.

Vi kom hjem med bl.a. disse bøger: anden del af Josefine Ottesens nye børne fantasy serie: Den skjulte nøgle, Skammerens Datter, Taynikma (De fire bøger Jonathan mangler at læse), Koldt Blod (fire af slagsen, det er børnekrimier), desværre kun en af bøgerne i serien Det magiske hus i træet (alle de andre 25 var udlånt) og så lidt andet læsestof.


Nu begge drenge læser, kappes de om hvem der først kan komme til lige netop den bog begge synes må være den bedste.

Nu er vi klar til at holde læseferie her i huset, bortset fra at jeg mangler en god bog at læse. Har I en god ide?

Ingen kommentarer: