søndag den 12. oktober 2014

Endelig en skrivemaskine



Vores yngste (12 år) har siden han var otte år ønsket sig en god gammeldags skrivemaskine.


Sidste forår så han en til et loppemarked i Hirtshals, men han var på loppemarked ned sin storebror og havde ingen penge med sig. Da vi forældre en time senere kom til markedet, var skrivemaskinen solgt.


I sidste uge kom min farmors gamle skrivemaskine hjem til os via en bekendt, der havde taget den med fra Færøerne. 


Hver dag tager han maskinen frem fra sin nye plads, en plads han selv har valgt, og så skriver han lidt. 
Maskinen trænger til smørelse og et nyt bånd, men det kan altsammen fikses.


Jeg glæder mig over at mine drenge kan finde glæde i en gammel ting og facineres af teknikken og synes, at det gør maskinen ekstra god, at den har tilhørt deres oldemor.


1 kommentar:

Anette {foreldremanualen} sagde ...

Heisann!
Inne hos Badut så jeg det fantastiske kostymet du har laget av en "hodeløs mann". :-D Jeg skriver en artikkel for Mammanett.no om morsomme kostymer man kan lage selv, og lurte på om jeg kunne få bruke ett av dine bilder?

mvh
Anette, journalist Mammanett.no