mandag den 14. september 2009

Smager kaniner godt?

Naboens kat har været på besøg. Gad vide om den ikke får nok at spise, eller om dens kost ikke er varieret nok. Den mente åbentbart, at i dag var det tid til et festmåltid, derfor kom den på besøg i vores have. Den sørgede selvfølgelig for at komme, når husfolket ikke var hjemme, den ved vel, at vi ikke sådan uden videre fordrer katte.


I dag inden vi tog på arbejde, bad jeg Samuel om at slippe YoYo ud i løbegården, den skulle ikke snydes for det gode vejr i dag, mente jeg. Det skulle vise sig ikke at være årets smarteste ide jeg der fik. Da vi kom hjem fra arbejde havde vores lille hvide uldtot haft besøg. Ja, du gættede rigtig, naboens kat havde besøgt den.

(Advarsel, hvis du ikke kan tåle at se døde dyr så stop her)

Jeg havde sat mig godt til rette med en god kop Kvæde te og mit strikketøj på terassen, og får at fuldende idyllen kiggede lige over i løbegården for at se på vores søde hvide uldtot. Men jeg undrede mig over, at YoYos øre ikke lå sammen med dens hoved. Jeg smed strikketøjet og mine bange anelser blev bekræftede. Ørene lå ved siden af kaninen. Men hvor var dens hoved? Der lå kun en krop og nogle øre. En halv meter fra kroppen lå kæben -om det var over eller underkæben checkede jeg ikke, jeg havde fået kvalme. Vores lille søde uldtot af en kanin var hovedløs.

Ikke før end her til aften fandt vi ud af, hvem den store snigmorder var. Da vi begravede YoYo, kunne vi høre en sød lille katte sige mjau op til flere gange. Efter begravelsen fik mandfolket indenfor mens jeg blev ude i haven. Pludselig kommer den "søde" kat ind i haven og sniger sig hen til kaninens løbegård. Den er MEGET optaget af stedet. Nu ved jeg ikke om I læser krimier, men i krimier læser man tit, at gerningsmanden kommer tilbage til gerningsstedet og prøver at følge med i opklaringsarbejdet. Naboens kat er en af den slags kriminelle, der bare ikke kan holde sig væk fra gerningsstedet.
Jonathan er sur på naboens kat. Samuel sagde meget tørt: "Sådan er natur nu engang. Den kat ser egentlig meget sød ud."

Smager kaniner godt? Aner det ikke, naboens kat spiste i hvertfald kun hovedet.

1 kommentar:

Glashúsið sagde ...

Maa, ein sannur gýsari!

Eg havi akrat sitið og lisið sosialinum um eina kettu, sum hevði klára seg minst eina mánað púra einsamøll í fjøllinum. Eigarnir grótu av gleði, tá hon kom aftur. Kanska hon eisini hevur livað av fittum kaninum ..

Kann ikki hugsa mær at okkara fitta ketta hevði funnið uppá sovori, men tað hevði hon sikkurt.
Stakkals lítla fitta kanin!