mandag den 30. november 2009

Lidt juleagtig før 1. dec

Så er det i morgen at det sker. Alle drengenes kalendere er stillet pænt op på rad og række på skænken i stuen. Tre skrabekalendere har de fået skrabet sammen, et Anders And kalender og to stk chokoladekalender fra Aldi til 3 kr. stk. Ingen Dr julekalender heller ikke nogen TV2 kalender - de har fået tilbudt at få en, men det havde ingen interesse. Lige ved siden af skænken står vores monster bogreol, nu med bøger OG en masse karton mus, hver med en lille seddel i numsen. Jeg blev endelig færdig med projektet i aften. Det var ikke musene som tog tid, nej, det var faktisk at finde på nye ting de kunne lave/hygge sig med hver dag. Jeg vil lige som sidste år blogge hver dag i dec. denne gang skal det handle om dagens mus og dens tilbud af oplevelse og sikker også noget mere. Dette vil være min måde at komme i julestemning på, det plejer at tage lidt tid.
Et lille udpluk af årets kalender.

Og så har jeg været heldig i dag, ikke nok med at jeg fik en chokoladekalender til 3 kr. stk. i Aldi, jeg fik også en adventskrans. Ikke en specielt flot en, men det kan der gøres noget ved, tiden har bare ikke været til det i dag. Men det ser nu heller ikke værst ud - til 25 kr.

Og sådan kom kalenderlyset til at se ud, jeg vil nu mene at det er en slags adventskrans, men sådan ville drengene have det i år. Og i år, får de lov til at bestemme en hel del om hvordan pynten skal se ud. SÅ et stykks sort lys i stuen som flittigt bliver tændt så snart Samuel er hjemme fra skolen, og så spørger han: "å jeg også tænde alle de andre lys i stuen? Jeg synes det er så hyggeligt med tændte lys." Og når han så er kommet i seng, kan vi høre ham spørge fra sengen: "Mor eller far, har I husket at slukke alle lysene jeg tændte?" Han skal nok imponere en pige engang om forhåbentligt en del år.

Ingen kommentarer: