mandag den 18. januar 2010

Jeg har ikke fået nok

Nej, jeg har endnu ikke fået nok af sneen. Trods snedækket have i mere end 3 uger, ja, nok snarere 4 ugers sne, har jeg ikke fået nok.


Selv om Samuel har været på skadestuen med en stor gabende flænge lige under øjenbrynet, så har jeg ikke fået nok.
Selv om jeg var lige ved at ryge ned på numsen op til flere gange i dag på vej til lægen med Samuel for at få hans sting ud af det sammensyede øjenlåg, har jeg ikke fået nok.

Selv om jeg skal tidligere hjemmefra hver morgen fordi vejene højst sandsynligvis er tildækket af sne igen i løbet af nattens blæst, har jeg ikke fået nok.

Jeg foretrækker denne form for vinter mange mange gange frem for sidste års uendelig lange efterår som sluttede når sommeren kom. Jeg er stor tilhænger af de fire årstider. Tænk at leve i et land, hvor vi heldigvis for det meste har fire årstider - det er jeg taknemlig for. Jeg synes det er svært at blive vinterdeprimeret, når jeg kigger ud af vinduet og kan se drengenes snehule eller en halv snemand bygget selveste juleaften.
Jeg synes det er endnu sværere at blive deprimeret når jeg er ude at kælke med drengene, især når jeg selv tager en tur eller to. Gratis rutchebane-kørsel inklusiv diverse hop på vejen ned, det er ikke at kimse af.
Jeg hører en del bymennesker brokke sig over sneen, men jeg bor ikke i byen hvor sneen hurtigt bliver brun og kedelig, så jeg nyder al den kridhvide sne lige udenfor.

2 kommentarer:

Marina sagde ...

Enig. Helt enig.

Solrun Koivuneva sagde ...

Det gør vinteren lidt lysere