lørdag den 30. januar 2010

Langsom lørdag

En langsom lørdag. Det er lige sådan en jeg havde brug for. Jeg fik lov til at sove længe - rigtig længe endda. Da jeg endelig havde fået øjne havde Leif brygget kaffe. Inde i køkkenet kom Leif mig i møde og tilbød at bage amerikanske pandekager til os alle, samt lave spejlæg, noget vi nyder at nyde en langsom lørdag. Mens vi snakkede begyndte han at lave sjov, jeg grinede og grinede. Ja, det var lige før jeg skulle på toilettet. Tårene trillede ned af mine kinder. Sikke en dejlig måde at starte dagen på.

Nogle timer med strikketøjet blev det også til. Jeg VIL bare blive færdig med denne cardigan i aften.
Og så lidt "leg" med min computer. Eller arbejde er nok mere betegnende. Lidt vasketøj fik jeg også fra hånden - lidt skal tages bogstaveligt.

Drengene blev sat på arbejde. Jonathan skulle tømme opvaskemaskinen.

Samuel skulle stable brænde sammen med sin overnatningsven.

Nu er klokken allerede ved at være sengetid for drengene, så tror jeg Leif laver endnu en kande kaffe og så skal jeg igen på sofaen og strikke.

Alt i alt en dejlig lørdag, en sådan en af slagsen man ikke praler af, men som jeg elsker at få en gang imellem. En rigtig god opladningsdag. I morgen står den på kirke og hyggeligt samvær med en del af vores nære venner. Det giver også en masse energi.

Ingen kommentarer: