mandag den 6. september 2010

Fisters ferie


Jonathans klasse har hele to bamser, de får med hjem på skift. Oscar er dansklærerens bamse, mens Fister har fulgt klassen siden 0. klasse. For to uger siden havde Jonathan Oscar med hjem. Fem minutter før Jonathan skulle i seng fortalte ha, at der skulle skrives i Oscars bog om hans oplevelser her hjemme. Det er noget der godt kan stresse mig, at få sådanne ting at vide i sidste øjeblik. Men hvad gør man ikke for sine børn, så vi fik taget nogle billeder at Oscar og skrevet en side om hans uge her hjemme.

I den forgangne uge har Jonathan haft Fister med hjem. Denne gang besluttede jeg mig for at være i god tid med at skrive, ikke noget med fem minutter før sengetid.

Vi tog Fister med til Hirtshals i weekenden. Jonathan, Fister og jeg tog en tur på stranden for at give os og Fister nogle oplevelser at skrive om. Der blev strikket vinter tøj til Fister og der blev taget en masse billeder. Alt var klart til den store aflevering mandag.

MEN...

20 minutter før vi drejede ind på vores adresse i det Midtjyske kom jeg i tanker om at Fister sad pænt i en bunke af sit nye tøj, på sofaen i huset vi boede i mens vi var i Hirtshals. Hvad skulle vi gøre. Vende om og køre halvanden time hver vej ekstra var IKKE en løsning vi brød os om. Derfor blev en bekendt sendt på overarbejde, han lovede at pakke Fister samt tøj i en kuvert og sende ham med posten til vores adresse.

I dag havde Jonathan derfor ikke nogen Fister med i skole, men til gengæld et postkort fra Fister med i skole. Kortets ordlyd var:
Hej 2. klasse.
"Jeg har valgt at tage mig en lille ferie i Hirtshals, jeg fortæller mere om min ferie når jeg kommer hjem igen senere på ugen."
Heldigvis synes Jonathans klasse at det var vældig spændende at Fister havde sendt dem et postkort og var ude at rejse.
Jonathan glæder sig til at checke post, hver dag han kommer hjem fra skole, for måske er Fister kommet med luftpost.

5 kommentarer:

Eva sagde ...

Ja, der er noget at se til, når selv bamserne skal have vintergarderobe og på efterårsferie:)

Pia sagde ...

Hej Solrun
Jeg er rimelig ny blogger, og har lige opdaget dig. Har været lidt rundt, og blev vældig imponeret af Oldemor med baby.
At gemme slik, det har jeg også altid kunnet, Så længe så det ligger og mugner.
Jeg har læst dit indlæg om Randers by, gamle bygninger, kyndelmisse m.m.
Hilsen Pia

genta123 sagde ...

Det var sandelig godt fundet på af jer to, det er lige før man glæder sig til næste kapitel, når Fister vender hjem igen.

Solrun Koivuneva sagde ...

Hej Eva, ja men det er jo min eneste mulighed for at få lov til at lave dukketøj. Jeg har jo ingen piger :) Så jeg hyggede mig med det.

Solrun Koivuneva sagde ...

Velkommen til Pia

Oldemor med baby var sjov at lave, desværre var der mange der ikke kunne se hvad det skulle ligne - jeg siger bare, nogle mennesker mangler vel fantasi :)

Randers by skal udforskes i den kommende weekend da jeg får gæster fra USA som jo elsker gamle europæiske bygninger.