torsdag den 27. januar 2011

SYV

Jeg skal skrive syv ting om mig selv. Andet har jeg ikke fået at vide, så jeg vil prøve mit bedste:

1. Jeg er et værre rodehovedet, som er gift med et lidt større rodehoved og vi har samme to endnu større rodehoveder. Og det resulterer i at vores hus sjældent er tip top tunet og nydelig ryddeligt mere end et par timer ad gangen. Jeg bilder mig selv ind at det er charmerende,d a det afspejler hvem vi er som personer.

2. Jeg elsker kasser, kurve og boxe. Når jeg så en gang imellem tager mig sammen at rydde op, elsker jeg at lave systemer og putte tingene kasser/kurve. Elsker at alle ting er gemt væk i fine og smukke æsker. Man skulle ikke tro at disse to karakter træk fandtes is en og samme person, men det gør de altså.

3. Jeg har en masse holdninger om både stort og småt og nyder at ytre mig i små forum. Min stakkels familie bliver dagligt udsat for min holdning til alt muligt. Men jeg er ikke god til at gå ud i det offentlige rum og ytre mig, og det irriterer mig at jeg stadigvæk han den generthed i mig som jeg plagedes så meget af i min barndom.

4. Jeg har verdens skønneste famile, min kære mand Leif igennem snart 21 år og vores dejlige drenge Samuel 11 og Jonathan 8.

5. Jeg elsker den time jeg har hjemme alene inden mand og børn kommer hjem. En time, hvor jeg kan være super effektiv eller super ineffektiv og bare slappe af.

6. Jeg er i gang med mit livs største projekt. Jeg tror ikke jeg endnu ved helt, hvad det er jeg har rodet mig ud i. Men jeg er spændt og glæder mig over hver gang vi i initiativgruppen nærmer os start datoen august 2012.

7. Jeg er kreativ og har altid flere kreative projekter i gang. Jeg strikker, scrapbooker, hækler, laver undervisningsmaterialer, opfinder nye måder at gøre undervisningen mere spændende på. Jeg elsker begge dele af mine kreative evner - de mere håndgribelige som strik og scrapbookning, og de mere tankemæssige som ideer til min undervisning.
Jeg har altid en masse gode ideer. Og jeg har lidt svært ved at forstå at der faktisk går folk rundt på denne jord og er helt tilfredse med slet ikke at have en masse ideer og drømme. Alle mine ideer og drømme er bl.a. drivkraften i mit liv, men desværre også noget jeg skal passe på ikke får alt for megen plads, da jeg desværre let bliver stresset.

4 kommentarer:

Janne Møller sagde ...

Hvor fint at læse!

Rod og orden på én gang - så har man det hele, tror jeg. Og er i bevægelse.

Jeg kender godt til den der tilbageholdenhed med at lufte sine meninger offentligt. Jeg er ikke bare genert, jeg er dødsensræd for at folk skal forlade og forkaste mig hvis min holdning afviger fra deres - det er jeg blevet podet med som en reel trussel i min barndom, tror jeg. Måske skal det afprøves væk?

:-)

Solrun Koivuneva sagde ...

Gad vide om en psykiater ville kategorisere mig som skitzofren, da jeg både kan rode og nyder orden :)

Ja janne tror at vores generation fik får meget af det med at holde ens meninger for sig selv, mens børn nutildags siger FOR meget offentligt og har ingen filter.
For meget og for lidt

genta123 sagde ...

Sólrun, du er bare så god til at få det på skrift og som jeg så ofte har sagt, skulle du være ansat på et blad og have " kronikken " Du er dejlig som du er, for du er MIN datter og jeg elsker dig.

Anonym sagde ...

SOLRUN, dejligt at have dig tilbage ! Skønne ting du har valgt at nævne om dig selv. Kram. :)