lørdag den 8. januar 2011

Baby uden barsel

Som jeg skrev i mit over to uger gamle indlæg, er vi blevet hundeejere. Og det føles lidt som at have fået en baby i huset igen, bare uden barsel.
Tidlig op om morgenen - ikke for at skifte blev, men for at lufte hunden så den ikke tisser på gulvet. Lige inden man skal i seng, skal den ud igen. Og med de kuldegrader vi har haft i snart halvanden måned, er det der lufte-arbejde ikke verdens sjoveste job.


Samuel som fik tæven, som han har kaldt Sally, er normalt et vaskeægte A-menneske. Men nu Sally er kommet til familien Koivuneva, så er sengen pludselig temmelig god. Samuel plejer at stå op kl 7 lørdag morgen. Men ikke her til morgen, nej, han mente, at han måtte have ret til at ligge længe i sengen. Så jeg måtte agere plejemor, og få Sally ud. Heldigvis evner jeg at falde i søvn igen - selv efter ti minutter ude i kulden. Så måske er det en ok fordeling.

 Selv om jeg ikke var vild med det i morges kl. 6.30, så er jeg faktisk vild med Sally. Og jeg er vild med at se, hvor ansvarlig Samuel er omkring sin hund. Uden at blive tvunget til det tager han på lange gåture med den. Han lufter den efter mad. Han leger med den. Og han sover med Sally. Han elsker at have hende inde på sit værelse, når han skal i seng.


Jeg tror, vi alle er glade for den søde Sally, bare ikke når hun hiver fat i vores sofapuder, eller vil lege og vi mere har lyst til en slapper på sofaen. Selv Jonathan gør højt op i at opdrage på hende. Og hun lystrer allerede på kommandoen: "SIT" så nu glæder drengene sig til at lære den at give pote. Jeg ville nu hellere at den blev god til at forstå: "NEJ"

3 kommentarer:

Eva sagde ...

Åh, hvor er den sød. Jeg kan godt forstå, at familien er glad.

Janne Møller sagde ...

Hvor er hun nuser! Og det må være lidt svært at sige nej, men I lærer det vel alle sammen med tiden .. :-D.

genta123 sagde ...

Det må jeg sige, Samuel lyder som en god hundeejer, til lykke mit søde barnebarn, glæder mig til at se den rigtigt. :))