søndag den 7. februar 2010

Det smitter

Med en strikkeglad mor og ingen døtre at lære teknikken, synes Jonathan (7 år) at han hellere måtte lære at strikke. For snart et halvt år siden fik han garn og strikkepinde og jeg hjalp ham i gang med hans første strikketøj. Når mine strikkeflip er allerværst, hiver han sit strikketøj frem og sætter sig ved siden af mig for at strikke. Det bliver til en pind i ny og næ. Men i den forgangne uge, har han strikket en hel del, han mener at hvis hans pandbånd/ørevarmere skal nå at blive brugt denne vinter skal han have lidt mere fart på.

I aften talte han omgange: "28 riller mor, er jeg så over halvvejs?" Jeg prøvede pandebåndet på ham og til hans store tilfredshed kunne jeg konstatere at han faktisk var over halvvej og lidt til.
Strikketøjet kludrer for ham en gang imellem, men hvis jeg bare strikker omgangen efter en bøvlet tur over strikketøjet kan han tilfreds gå i gang med næste omgang.

1 kommentar:

genta123 sagde ...

Hej Jonathan, som du er dygtig til at strikke, og så er det jo også så hyggeligt atvære sammen med mor, som hele tiden strikker.