lørdag den 13. september 2008

Jeg har gjort det helt selv

I dag da Jonathan kom hjem fra skole hev han meget stolt sin danskbog op af tasken og viste mig at han havde lavet en hel side uden at bede om hjælp fra læreren.

I går havde han ikke samme succes. Da kom ham hjem og fortalte at han var blevet sur i skolen fordi han ikke kunne finde ud af en opgave, hvortil Samuel fortalte ham at det var derfor der var lærere i klassen for at hjælpe ham når han ikke kunne selv.

Jeg satte mig sammen med Jonathan og så viste han mig hvordan han havde sat pil til alle de ord som havde en e-lyd. Han fortalte stolt hvordan man kunne høre og mærke at der var en e-lyd i orden. Med fingrene i mundvigen lavede han en meget tydelig e-lyd.

Det er blevet så meget nemmere at lære bogstaverne end da jeg var barn hvor det var det rene terperi og absolut ingen logisk forklaring på tingene. Nu får børnene lov til at GÅ bogstaverne, Synge lydene, Mærke mundens bevægelse ved en bestemt lyd, forme bogstaven i trylledej osv.

Gid man skulle i 0. klasse igen :)

Ingen kommentarer: