fredag den 10. oktober 2008

Livet er at rejse???

Dagen i dag har stået i rejsens tegn.

Leg ved Billund lufthavn

Allerede kl. 10 i formiddag var bilen pakket og vi var klar til at køre til Billund lufthavn. Alt gik godt med kæreturen, check in og flyveturen indtil vi kom til Mykines hvor der var en del lufthuller, hvilket jo er ganske normal når man flyver til Færøerne. Jeg havde fortalt drengene hvad de kunne forvente af flyveturen, men jeg var ikke selv forberedt på det der faktisk skete. Kort før vi landede begyndte flyet at vippe fra side til side. Piraten og Dæmonen var intet at sammenligne med dette (jer der kender mig ved at jeg ikke er så begejstret for disse to rutchebaner). Børn skreg og folk blev hvide i hovederne. Jeg sad ud imod midtergangen mens Jonathan sad ved vinduet og vi havde Samuel i mellem os. Tårene trillede ned ad kinderne på Jonathan men han sagde ikke noget. Jeg hold godt fast i hans hånd og kæmpede med min egen ængstelse. Jeg lukkede mine øjne og bad meget intens de næste 10 minutter.

Nervøse børn før flyveturen....havde de bare vidst hvad der ventede dem...og dog...

Endelig kom landede vi og for første gang i mit liv følte jeg trang til at klappe over at flyet var landet.

Jeg blæste på forbuddet om at ikke spænde sikkerhedsselen op, og fik hurtigt byttet plads med Samuel så jeg kunne trøste Jonathan der var temmelig chokeret. Da jeg spurgte om han havde været meget bange, svarede han: "Jeg troede at mit hjerte skulle stoppe." Og så græd han...og det var også ligefør jeg selv græd.

Det var min værste flytur til dato.

Jeg fik hurtigt fortalt Jonathan at sådan en landing ville ikke forekomme når vi landede i Danmark efter vores rejse på Færøerne. Det trøstede ham og han har sagt det flere gange i aften: "Når vi skal til Danmark igen, bliver det ikke så slemt."

Vi har nydt aftenen sammen med mor og far. Mor fortalte Jonathan og Samuel en godnat historie og nu ligger de trygt og godt og sover i dobbeltsengen.

De glæder sig til slagtningen i morgen.

Sov sødt lille Jumbo og drøm om.....

Ingen kommentarer: