torsdag den 16. oktober 2008

Søstrehygge





Vi spillede bingo med børnene, det var langt mere festligt end billederne her viser.

De sidste par dage har jeg været sammen med mine tre dejlige søstre. Vi kom til Tórshavn mandag aften, hvor jeg blev informeret om hvordan de havde planlagt mine dage her i byen. Vi skulle overnatte hos Annika, og så ville mine to andre søstre komme ud til hende lige inden frokost. Efter fællesspisningen skulle vi spille BINGO med diverse gevinster. Det var svært for de to yngste; Jonathan og Markus at acceptere at de slet intet vandt i de to første runder. Og tårene kom også frem da Benjmin vandt for anden gang. Men tilsidst havde alle vundet mindst en præmie hver.

Om aftenen tog vi søstre ud at spise på Hvonn. Jeg bestilte et kæmpe stort pitabrød med lækker kylling.

Onsdag tog Annika og drengene og vi tre med bus til Durita, min ældste søster, hvor vi spiste frokost sammen og derefter to til Náttúrugripasavnið, hvor drengene kunne udforske havdyr rundt om Færøerne. Der var to skelleter fra hvaler, et fra en grindehval og et fra en spækhugger. Samuel og Jonathan var meget facinerede af alt det de kunne se. Alle tog hver til sit efter denne museumstur, og jeg Durita tog med mig til Boghandelen: Logos for at købe gode kristen bøger. Derefter tog vi hjem til Durita hvor vi fik fisk til aftensmad efterfulgt af et spil Settlers.

Næsten alle fætrene. Gordhan mangler.

Aftenen sluttede hjemme hos Súsanna, min yngste søster hvor vi overnattede. Ved frokosttid i dag vil Omma og Abbi komme for at bringe os tilbage til Vatnsoyrar.

Ingen kommentarer: