søndag den 11. januar 2009

Man er vel dreng

Drengene tegner aldrig prinsesser og slotte, MEN krigere og borge. Mange af billederne de sidste par år har handlet om kampe og krige og seje krigere og riddere.

Fællestegning: Jonathan har tegnet den røde kriger og Samuel den til højre.
De var henholdsvis 4 og 7 år da billedet blev tegnet.
"Den døde vagt" hedder dette billede tegnet af Samuel da han var 7 år
"Kriger" af Jonathan 4 år

Og endnu en kriger af Jonathan også 4 år

"Ridder" af Jonathan 4 år.
Dette er en af hans første riddere, siden da er det blevet tegnet mindst en om dagen
i gennemsnit.

Samuel og Jonathan fik en Lær-at-tegne-manga-bog i julegave. Den har de ønsket sig i lang tid. Her følger en del tegninger Samuel efter at have lært nogle fif fra bogen om hvordan en manga figur bør se ud.


Denne farvelagte tegning kalder Samuel for skitse nr. 2. Da han så at jeg havde vedhæften dén min blog spurgte han hvorfor jeg ikke hellere tog skitse 3 af samme figur, da den var endnu flottere....hmmm den kunne ingen af os finde i dag.


De næste to tegninger af krigere eller kloner har Samuel tegnet da han var 8 år
SÅ er jeg færdig med at prale med mine drenges tegninger - for denne gang. Jeg kan nok ikke helt lade være når nu produktionen er så høj.

Ingen kommentarer: