torsdag den 1. januar 2009

Strøgtanker

Så skriver vi ikke længere 2008, men skal til at vænne os til at skrive 2009. Det er som dét plejer at være. 

Jeg synes det er noget tankevækkende ved et årsskifte, og jeg kan lide at reflektere lidt over det år der er gået. Ikke fordi det nødvendigvis ændrer noget som helst, men for mig er det sundt at se lidt tilbage for derefter at se frem imod det nye år.

Jeg har læst Hosea bog det sidste tre dage og det har været godt at læse den. Mange vers er sprunget mig i øjnene, men især ét har jeg valgt som "mit" vers. Det skal være min bøn for det nye år:

Lad os kende Herren,
      lad os stræbe efter at kende ham.
      Han bryder frem så sikkert som morgenrøden,
      han kommer til os som regnskyl,
      som forårsregn, der væder jorden.

Hoseas 6:3

Ingen kommentarer: