fredag den 27. februar 2009

Med mor i skole eller modsat

Det er ikke kun fordele at gå i skole på samme sted som ens mor er lærer. Det må mine drenge sande en gang i mellem.

Jeg underviser en pige i Jonathans klasse i de ti første tal. Tre gange om ugen kommer hun ud af klassen og får 20 min intensiv træning/leg i tallene. Vi leger indlæring ind. Vi løber 8-tals galop og vi tegner tal plakater. I mandags kom pigen ind i klassen igen med en stor bog om 7-tals fuglen som vi havde tegnet og fortalt. Fuglens næb og ben var 7 taller. Pigen viste stolt bogen frem i klassen og Jonathan blev ked af det. Læreren opdagede det og han fortalte hende at han nu var bange for at jeg kun elskede pigen og ikke ham fordi jeg jo ikke havde lavet sådan en bog til ham.

Jeg så gennem vinduet at han var ked af det og havde muligheden for lige at give ham en ordenlig krammer og spørge ind til hvad han var ked af. Og lovede ham at vi to i hvertfald skulle lave en endnu større og flottere bog når vi kom hjem fra skole den dag. Selv om jeg vidste at jeg slet ikke rigtig havde tid hvis jeg ikke valgte at give mig tid til det.

Ingen kommentarer: