søndag den 1. februar 2009

Hvor er stop-knappen?

Nogle gange går livet bare for stærkt for en snart halvgammel kone som mig. 

Januar er over - 31 dage er gået af det nye år og jeg føler at jeg dårlig nok nåede at vågne før måneden var over. Januar gik så hurtigt at jeg nåede ikke at nyde den. 

Tempoet i det liv vi lever er tit ALT for højt. Og så ved jeg at mange af vores venner lever i en endnu højere tempo. Jeg synes det er synd for dem. 
Hvad er det "vi" i den vestlændske kultur skal nå? Bliver vi så meget klogere end andre, så meget dygtigere end andre, så meget mere perfekte end folk i andre kulture? Jeg tillader mig at tvivle. 

Februar er her og jeg håber at jeg kan lære noget af mit over-stressede liv i januar og LEVE i februar. Jeg er glad for at januar er over for, den type stress-måned burde forbydes. (Som SPU-koordinator er januar altid overfyldt med møder og indkrasning af ansøgninger til vore SH- og alm. specialundervisnings elever) 

Ingen kommentarer: