lørdag den 15. november 2008

De gør mig eftertænksom

"Skal jeg i skole i morgen?" spurgte Jonathan torsdag aften lige før sengetid.
"ja, det skal du" svarede jeg og tænkte om han nu ville brokke sig over at han ikke gad at gå i skole.
"ØV", svarede han, "Jeg gider ikke gå i skole igen i morgen, fordi hver dag når jeg er i skole så går hele dagen med det, og jeg når ikke at lave en hel masse HER hjemme."

Han har selvfølgelig ret. De sidste mange dage er vi kommet meget sent hjem fra skole, det er nemlig skole hjem samtale tid.
Jeg hader denne tid. Jeg hader ikke at have tid til at bare være...

være mor
være afslappet
være kreativ
være kone
være udhvilet
være en god lytter, der giver sig tid
være nærværende
være festlig
være omsorgsfuld
være favnende
være opfindsom
være .....

Mine drenge har en egenskab til få mig til at tænke over måden vi lever livet på.
Jeg takker min Skaber at Han i sin store visdom gav mig børn som hjælper mig at trække i nødbremsen når livet kører for hurtigt.

Ingen kommentarer: