onsdag den 23. december 2009

22. DECEMBER - ÅRETS JULEKALENDER

I går aftes fik jeg endelig bugt med mit køkken og er meget velfornøjet. En af de ting jeg også fik købt i går da jeg var i byen med drengene var tre hylder til mit køkken, så mine nye fine GreenGate dåser kunne få en hædersplads. Under denne store ommøblering og oprydning fandt jeg de to pakker ler jeg købte for to uger siden. Og WUPTI (kom lige i tanker om de festlige Wupti reklamer) der havde jeg ideen til dagens mus.

Drengene skulle få hver deres pakke ler. Det er nemlig ved at være en tradition at vi køber billigt ler (det andre bruger til juledekorationer) og så bygger/modulerer drengene al verdens ting og sager ud af leret. Og det gode ved det er at legen består i at lave tingen, ikke i at eje tingene.

Der gik et par timer med leg og bygning af baser og kæmpende figurer og masser af latter. Så besluttede de at nu gad de ikke mere i dag. De brugte kun 1/4 af den ene pakke ler. Resten blev pakket pænt ind igen, bordet vasket og man skulle næsten tro at jeg havde bedt dem rydde pånt op efter sig ;)

Den 23. dec. burde jeg sætte mig sammen med dem og lege med resten af leret. Det kan måske forkorte dagen en smule.

3 kommentarer:

genta123 sagde ...

I altså Sólrun, tað sær virkuliga gott út í køkinum, til lukku voð tí.

genta123 sagde ...

Eitt er vist dreingirnir fara at minnast alt tað kreativa og kanska at tú bakaði so nógv.

Solrun Koivuneva sagde ...

Og eg fari at minnast teirra hugflog.
Fari at skriva um tad festliga Jonathan eisini gjørdi.

Blog-arkiv