torsdag den 3. december 2009

3. DECEMBER - ÅRETS JULEKALENDER

I dag var der en seddel til Jonathan i musens mave. Det passede perfekt fordi Samuel kommer først hjem i aften kl. 21.30 - han er til klassefest på skolen.

Det var en glad 7 årig som læste musens seddel og spontant hoppede op for at give mig en krammer.
Jeg hentede Jonathan efter hans musikhold var færdigt, det viste sig at han havde glemt alt om musikken efter skole i dag, og hyggede sig i stedet for inde i klassen med nogle klassekammerater. Men da han så mig, strålede han og spurgte om vi nu skulle ud og købe is.
Jonathan valgte at vi skulle på McDonalds og købe en McFlurry med smartis og jeg fik mig en god kop Cafe Latté. Vi fik snakket en del, læst Metro Expressen sammen - ja, han elsker at læse de der gratis aviser sammen med en af os forældre, og det giver faktisk en anledning til en masse god snak. I dag fik vi ordet 'diskussion' på plads og om et tal med 6 cifre hed noget med hundrede tusind eller noget med million. Det viste sig at han havde diskuteret netop dette med hans sidekammerat i dag, som påstod at 217000 var to millioner, og Jonathan havde holdt fast i at det var tohundrede og sytten tusinde. Og fandt ud af efter vores snak, at de to faktisk havde diskuteret. Han lærte også, at man faktisk godt kan være glad selv om man diskuterer og at der er en forskel på at skændes og at diskutere, og var meget forundret over, at der findes mennesker som elsker en god diskussion og at der findes noget som man kalder en god diskussion og at hans far er en af dem der elsker en god diskussion.
Ja, man kan få meget ud af en McFlurry og en gratis avis i McDonalds.
Jeg fandt ud af, at Jonathan frivilligt har været støvsugeduks i denne uge - bare for at slippe for at komme ud i det kolde vejr. Han fortalte, at de andre troede, at han gjorde det for at være sød, og at han bare lod klassekammeraterne og lærerne tro det.

Ingen kommentarer:

Blog-arkiv