fredag den 6. august 2010

Alt vokser

"Alt vokser så godt i år" - en sætning jeg har hørt en del til mens jeg var på Færøerne.
"Det skyldes nok den islandske aske"- en sætning det typisk blev efterfulgt af den førstnævnte.
Og jeg tror de har ret, det så virkelig ud til, at alt voksede bedre på Færøerne i år end tidligere år, om det skyldes asken eller ej, skal jeg ikke gøre mig klog på.

Vi mærkede ikke meget til asken her i Jylland, jo, der var selvfølgelig alle de aflyste fly som rejselystne ikke kunne bruge, men personligt mærkede jeg slet ikke noget til, at der skulle være en del aske i luften.
MEN
jeg tror, at ukrudtet har været glad for den usynlige aske. Det gror i hvert fald som aldrig før.
Jeg havde planlagt, at ukrudtet skulle tage ferie samtidig med os, men sikke en jungle, der mødte os. Huset lå gemt bag meter høje tidsler, kæmpe mælkebøtter og andet ukrudt jeg godt kunne leve foruden.

Nu er huset fremkommeligt igen, og jeg har haft tid til at nyde frugterne af årets gode vækstbetingelser:
Glæder mig til at spise mindst et af disse æbler på vores meget unge æbletræ.

Og disse dejlige bær bliver flittigt spist. Jeg skal vist ud og plukke nogle til en tærte.

2 kommentarer:

Eva sagde ...

Det der ukrudt holder aldrig fri. Det virker nærmest, som om det rigtig gør sig umage, når man er væk.

Dejligt, at der også er grøde i de spiselige dele.

Solrun Koivuneva sagde ...

Ja, jeg tror også det arbejde ekstra hårdt når man ikke kigger ;)