mandag den 16. august 2010

Opfindsomhed

Jeg har skrevet det før, og jeg kommer til at gøre det igen, for jeg kan ikke lade være - at glædes over vores drenges opfindsomhed. Lige pt er det vores yngste, som finder på dagen lang, til stor glæde for os rundt omkring ham.

I dag da jeg kom for at hente ham i SFO, sad han sammen med en klassekammerat og lavede deres egne Anders And blade. Han fortalte, hvordan det var blevet sådan, han er nemlig vældig god til at forklare sig.
"Jo, mor det var jo kun mig og Oliver tilbage af drengene fra klassen, og så spurgte jeg ham om vi ikke skulle lege, det ville han gerne. Men han ville læse Anders And og jeg ville tegne, så spurgte jeg ham om vi ikke kunne tegne Anders And blade og opfinde vores egen historie. Smart ikk' mor?"
Jo, vældig smart synes jeg. Og sikke en flot forside de havde fået lavet. Resten af bladet skal laves imorgen siger Jonathan.

Da vi kom hjem blev butikken fra weekenden genåbnet - nu med flere varer og prisskilte og navneskilte og sågar også med kreditkort = sidste års Djurssommerlandssæsonkort.

Inden han skulle i seng satte han sig ved sit skriverbord for at skrive dagbog om dagens oplevelser. Den nye fine notisbog som kom med posten i dag, skal jo bruges til et eller andet.

Inden han skulle i seng læste vi om Ester og Mordokaj - et navn han fandt yders morsomt. Så en lille godnat sang i hans hjemmelavede hule. Lidt godnatlæsning for sig selv. Og så var det, at jeg troede at drengen sov, men 10 senere stod han i trappen og sagde, at han troede, at han kun kunne falde i søvn i min seng.

Det kan godt være at jeg har mine principper, men jeg kunne ikke stå for det argument og nu ligger han og sover i min seng og bliver flyttet ind i sin egen hule lige om lidt.

1 kommentar:

Eva sagde ...

Dejlig dreng. Man bliver helt blød om hjertet.