onsdag den 17. december 2008

17. dec.

Ikke for at give nogen af jer læsere stress, men der er alstå kun en uge til juleaften.

Og det opdagede jeg i dag mens jeg var på arbejde. I dag skulle min 4. klasse til generalrpøve nede på Værket til koncerten i aften med Randers kammerorkester. Midt i det hele siger diregenten at nu er der jo kun en uge til juleaften. Børnene jublede men jeg fik sved på panden og begyndte at tænke: "hvad blev der af jule-små-kage-bageriet? Hvad med mit årlige puslespil som endnu ikke er købt? Ok julekortene er sendt afsted -alle undtaget et til Norge. Hvad med julekonfekten? Marcipanen og nugaen er købt..hvad med...og hvad med...." PUHA, kun en uge det er ikke lang tid. Men jeg plejer at nå det jeg skal og hvis jeg ikke gør så overlever vi normalt også. Så forhåbentlig går det også i år :)

4. klasses general prøve

Ja, som jeg var inde på så sang min klasse til årest familie-jule-koncert nede på Værket i Randers. 300 børn samt et kammer orkester og en solist underholdt i 1½ time her i aften. Min klasse var som altid eksemplarisk. Hold da op hvor må jeg være god til at styre dem...pjat, jeg har været så svine heldig at få verdens sødeste unger, som er så omsorgsfuld og finder sig i at blive hunset med af fruen her.


I mellem generalprøve og koncert nåede jeg en hel del. Jeg fik lavet en kæmpe honningkagedej og så fik jeg taget mig en 1½ times lur (gad vide om det hedder lur når den er SÅ lang, men god var den om det hedder en lur eller ej), bagefter lavede jeg sammen med drengene honninghjerter i lange baner. Jeg rullede dejen ud, de trykkede hjerter ud og jeg smed på pladen og ind eller ud af ovenen. Hele 70 små hjerter, eller rettere sagt, 50 lækre små hjerter og 20 temmelig mørke næsten sorte hjerter samt 20 store lækre hjerter plus en enkelt honningkagekone og mand og gris og kødben - ja du læste rigtigt, et kødben!!! sneg der sig også ind i mellem hjerterne.

Det begynder at ligne noget :)



Mens jeg fik ryddet der værste svineri væk lige inden jeg skulle til koncert/på arbejde, satte jeg drengene i gang med at skrive et julekort til hver af deres lærer. Samuel skrev to kort med sin ny-lærte sammenbundne skrft, det så helt pænt ud, man kunne næsten ikke se at det var en dreng der havde skrevet det, og Jonathan fik skrevet to med sin blandningskrift af store og små og noglegange svært-læselige bogstaver. MEN ingen af dem bad om hjælp til at skrive kortene. Jonathans klasselærer Inger kom godt nok til at hedde Enger på kortet og sjovt blev til siåovt, men han børnestaver jo, har jo kun lige akkurat lært sig selv at læse for 2 uger siden, så jeg er pave stolt af mine to dygtige og dejlige drenge. De fik skrevet nogle virkelig søde kort som enhver lærer ville kunne få tårer i øjnene over. Dejligt at de er gode til at rose andre.


Dagens resultat. Jonathans kort i front.

Ingen kommentarer: