torsdag den 4. december 2008

4. dec.

Vi vågnede til en frostkold morgen. Bilens dørlåse var frossen fast. Søde dejlige Leif gik i gang tidligt - allerede kl. 6.45 - med at skrabe frosten af bilens ruder og sætte varmeblæseren til, ikke den i bilen, nej en vi tilslutter vha en forlængerledning til kontakten i bryggers, og så varmede den ellers bilen op mens vi andre spiste morgenmad.

På vej til skole fandt jeg ud af at Samuel ingen jakke havde taget på. Jeg valgte ikke at vende om, da jeg viste at han havde glemt en af sine soft shell jakker på skolen tidligere i ugen. Samuel glemmer meget tid sine jakker på skolen, han får dem kun med i skole fordi den sure mor står i døren om morgenen og beordrer ham i en jakke. Og jeg får altid det samme svar: "Jamen jeg fryser jo ikke", men hende den sure forlanger den nu alligevel. Bare ikke i morges. Og jo jeg fandt hans nye sorte soft shell jakke udenfor musiklokalet hvor han havde glemt den i mandags. Det er en han har arvet fra en kollega.

På vej til min første undervisningstime tog jeg dette billede som viser det smukke frostvej. Naturen som ellers kan være temmelig kedelig i december bliver nu engang smukkere med et lag sne eller frost som vi fik lov til at opleve i dag:


Ingen kommentarer: